Victoria Beckham – un designer „stresat”
Atunci cand Victoria Beckham s-a apucat de moda, toata lumea a crezut ca este
vorba despre un simplu moft si putini au fost cei care au luat in serios ideea
ca fosta Spice girl va deveni un designer apreciat. Spre uimirea unora si
invidia altora, cu fiecare noua colectie, Posh isi atrage din ce in ce mai multi
fani. Asta nu reuseste insa sa indeparteze stresul vedetei, care vrea cu orice
pret sa ii fie recunoscute meritele de creator de moda.
Mesajul postat de doamna Beckham pe Twitter cu putin timp inaintea ultimei
sale prezentari („About to go!!!! Excited!!! Nervous!!!!”) tradeaza
teama divei de a nu face fata provocarii unei lumi pline de capricii – lumea
modei. De fapt, stresul lui Posh a fost inutil. Colectia a fost foarte bine
primita, satisfacandu-i din plin dorinta de nu mai fi vazuta doar ca o
celebritate care isi face un moft, ci ca un designer adevarat.
De altfel, aceasta ultima colectie, a cincea din cariera de
designer a lui Posh, defineste si mai bine stilul careia Victoria i-a ramas
fidela de la prima prezentare – o simplitate uluitoare, bine structurata. In
plus, felul in care si-a prezentat propria colectie, explicand detaliile
fiecarei tinute, a dat o nota de originalitate show-ului care, printre altele,
s-a vrut a fi un soi de tribut adus modei anilor ’60.
Pastrand aceeasi idee de simplitate eleganta, paleta cromatica este dominata
de nuante neutre (alb, bej, roz pal, lila etc.), insa nu lipsesc cateva pete de
culoare care variza de la galben stralucitor la mov intens.
Un element interesant l-au constituit posetele purtate de manechine, care au
variat de la genti supradimensionate, tip valiza, la posete foarte mici,
discrete.
Vestimentatia Victoriei s-a incadrat perfect in peisajul prezentarii. Vedeta
a purtat o tinuta din propria colectie – rochie neagra si pantofi aurii, cu
tocuri foarte inalte, identici cu cei pe care i-au purtat modelele pe podium.
Cum era de asteptat, nu au lipsit nici criticile, care au fost
generate mai ales de felul in care Posh a vorbit despre propria colectie.
Declarand ca si-a dorit sa celebreze feminitatea, adresandu-se tuturor femeilor,
nu doar celor cu un anumit potential financiar, vedeta a starnit zambete
criticilor de moda. Este drept ca fata de celelalte colectii, aceasta are piese
cu mai mult volum si este putin mai luminoasa, Posh renuntand la dominanta
cromatica inchisa. Pe de alta parte insa, e greu de crezut ca orice supereva isi
permite sa se imbrace cu hainele create de doamna Beckham, ale caror preturi
variaza intre 900 si 1200 de euro. In plus pantofii aurii, cu tocuri foarte
inalte, purtate de catre manechine sunt ideali doar pentru femeile care isi
permit sa circule zilnic cu o limuzina.
Dincolo de ironiile comentatorilor si de gafele pe care vedeta le-a facut in
prezentarea colectiei (spre exemplu, culorile tinutelor au fost prezentate prin
asociere cu diferite marci de masini, ceea ce spune multe despre felul doamnei
Beckham de a intelege moda), cea de-a cincea colectie a Victoriei Beckham pare
sa se incadreze destul de bine in peisajul modei actuale, mizand pe un
minimalism controlat ce da un nou sens al sloganului „Less is more”, care nu
face referire nicidecum la pretul pe care trebuie sa il platim pentru a fi
elegante intr-o rochie semnata VB.
Stresul divei a fost, in cele din urma justificat. Criticata de unii, laudata
de altii, Posh a reusit totusi sa treaca cu bine peste aceasta noua
provocare.
Forum recomandat
Zona Artelor: Carti, filme,
televiziune … si alte genuri de
arta.