Ce greseli fac femeile la locul de munca?
Se intampla adesea ca o femeie sa ramana blocata pe
un anumit nivel al carierei fara a mai putea avea rezultate semnificative. Acest
lucru rezulta adesea in urma anumitor greseli la locul de munca. Iata care sunt
acestea:
1. Dusmania
Abilitatea de a fi sensibil la tot ce se intampla in
jurul nostru este inerenta la femei. Aceasta este o capacitate mare care va
ajuta sa simtiti intreaga gama de emotii pe care viata ne-o da. Cu toate
acestea, dusmania femeilor la locul de munca nu este o calitate care le-ar putea
ajuta sa faca o cariera. Aceasta trasatura de multe ori rezulta din relatiile cu
colegii sau, dincolo de afaceri, care afecteaza reputatia si descurajeaza
concentrarea la locul de munca. Uneori, o incapacitate de a controla emotiile
este cauza certurilor. O persoana emotionala este mai usor de manipulat, iar
concurentii se folosesc deseori de acest lucru.
Daca o femeie vrea sa aiba succes in viata
profesionala, ea trebuie sa analizeze barbatii, si asta inseamna a invata sa se
controleze si sa isi ascunda sentimentele la momentul potrivit.
2. Teama de
singuratate
Nu este nici un secret ca exista un stereotip: o
femeie de succes este de multe ori singura si nefericita in viata personala. Se
spune de asemenea ca oamenii se tem de femeile puternice, inteligente si de
succes. Multe femei capabile care ar putea realiza cu adevarat ceva in viata
profesionala sunt foarte speriate de acest mit. In mod evident, viata personala
este foarte importanta. Este dificil sa alegi intre familie si
cariera.
Cele care fac o cariera, sunt capabile sa combine
atat locul de munca cat si familia, fara a-i compromite pe cei dragi. Femeile
lider ne sfatuiesc sa fim noi insine, si sa nu ne pierdem farmecul si
feminitatea, chiar daca ocupam o pozitie mai mare.
3. Frica de
conflicte
Greselile femeilor la locul de munca pot fi diferite,
dar cel mai adesea, ca si intr-o familie de altfel, femeile incearca sa mentina
pacea cu orice pret. O femeie vrea sa fie buna pentru toti, se indeparteaza de
la conflicte , si astfel de cariera ei.
Lupta pentru succes in orice sfera a vietii presupune
existenta unei concurente. Si fiind in relatii bune si cinstite cu cei care cu
placere i-ar lua locul de munca este practic imposibil. Daca o femeie vrea sa
mentina cu orice pret o relatie buna intr-o echipa, ea va sfarsi sacrificandu-si
cariera. Acest lucru devine o piatra de poticnire pentru succes. Pentru a va
asigura ca nu sunteti folosita ca o piatra de temelie pentru realizarile altora,
trebuie sa fiti in masura sa spuneti “NU” si sa va comportati in functie de
beneficiul propriu si nu pentru binele comun. Femeile, uneori, ar trebui sa isi
aminteasca ca un lucru nu poate fi placut pentru toata lumea, indiferent cat ar
incerca ele acest lucru.
4. Dorinta de a fi
indispensabila
Femeile sunt adesea implicate in prea multe lucruri –
au grija de familie, copii, casa, probleme personale si un loc de munca.
Obiceiul de a combina mai multe probleme afecteaza locul de munca. Femeile tind
sa ia mai mult decat isi pot permite. Astfel, majoritatea sunt de acord adesea
sa isi ajute cate un coleg de munca si asa mai departe. Ca urmare, este de la
sine inteles ca o femeie isi consuma si ultimele forte suplimentare la locul de
munca, iar rezultatul nu ii afecteaza cariera. Ar fi mult mai logic sa faca mai
putin, dar cu o calitate mai buna. In acest fel ar fi mult mai usor sa
cucereasca un nou varf al succesului.
5.
Pasivitatea
In ciuda faptului ca femeile au drepturi egale cu
barbatii, ecouri ale Patriarhiei inca au loc. Greselile femeilor la locul de
munca, in special intr-o echipa de barbati, sunt adesea asociate cu pasivitatea.
Daca o femeie are abilitati sau chiar talent, insa si lipsa de ambitie, ea
paseaza inconstient haturile unui barbat. O astfel de femeie nu va risca de
dragul unui proiect nou, nu isi va asuma responsabilitatea sau initiativa. Ea va
indeplini atributiile in liniste si va oferi altora o oportunitate de a se
evidentia.
Pentru a evita a fi etichetata drept slaba si
incapabila sa supravietuiasca in situatii dificile, femeile trebuie sa isi
inteleaga in mod clar scopurile si dorintele. Daca doriti sa deveniti
independenta si de succes, va trebui sa invatati cum sa va atingeti obiectivele.
Fiind pasiva, este dificil sa realizati acest lucru.
6.
Slabiciunea
Femeia puternica nu este ceva iesit din cadrul
conventionalului. Dar, cu toate acestea, o femeie ramane intotdeauna o femeie.
Indiferent de imprejurari, la un moment dat o femeie isi va dezvaluie adevarata
ei natura, iar de multe ori angajatorului nu ii va face placere. Femeile sunt
rareori in pozitia de a controla nu numai propriile emotii, dar si instinctele.
Ele sunt in subconstient mereu in cautarea unui partener, in cazul in care in
viata personala nu exista deja un barbat, astfel incat acestea sunt adesea
initiatorii unor relatii apropiate cu colegii de sex masculin. In plus, femeile
apreciaza dorinta de a ridica o familie si copii mai presus de toate. Unii
angajati reusesc sa utilizeze un concediu de maternitate, insa nu toti
angajatorii sunt satisfacuti de aceasta alegere.
Daca doriti sa ajungeti undeva sus in viata
profesionala, trebuie sa tineti cont de interesele angajatorului. Invatati sa va
planificati viata personala, astfel incat aceasta sa nu interfereze cu munca.
Trebuie doar sa decideti care sunt prioritatile.
Am putea crede ca greselile femeilor la locul de
munca sunt mai grave decat cele ale barbatilor, dar nu este adevarat. Barbatii
tind sa aiba o mai mare responsabilitate si fac greseli, poate mai putine, insa
pe o scara mai mare. Sfatul nostru este sa invatati din greselile altora si sa
nu le repetati..
Mai citeste despre stres: Stresul:
10 semne alarmante ale stresului
Supereva va ureaza o cariera de
succes.
Locul
unde comentam cu placere:
Cariera
si succes >>>