Victoria lui Barack
Obama la alegerile prezidentiale din SUA este, cu siguranta, stirea
saptamanii si asta nu doar in mediile politice. Retelele de
socializare au inregistrat zilele acestea adevarate recorduri de vizionari, de
share-uri si de like-uri. Sa fie oare in spatele acestei nebunii mediatice o
strategie de campanie bine pusa la punct sau doar niste coincidente fericite?
Fotografia adaugata de Barack Obama pe reteaua de
socializare Twitter cu catva timp in urma, pentru a-si celebra
victoria, a facut valva pe internet si a adus in discutie o posibila
strategie a unei campanii despre care presa a comentat mult in
privinta costurilor uriase. Presedintele reales a postat, printre altele, o
fotografie in care isi imbratiseaza sotia sub cerul liber, transmitand
astfel un mesaj simbolic de multumire alegatorilor sai.
Dincolo
de candoarea ipostazei bine studiate in care au pozat cei doi
(ne indoim ca este un instantaneu inocent), un lucru iese clar in evidenta
– rochia primei doamne. Marii
designeri ai planetei se simt cu siguranta lezati – Michelle
Obama poarta in aceasta fotografie facuta in luna august, in timp ce
cuplul prezidential se afla intr-o vizita de campanie, o rochie care a costat
nici mai mult nici mai putin de 86 de
dolari. In plus, se pare ca rochia a fost cumparata online, de
pe site-ul ASOS, care vinde haine la preturi de chilipir. Evident, pretul nu
este neaparat relevant. Daca stam bine sa ne gandim, indiferent ce poarta, prima
doamna este mereu in centrul atentiei, prin natura statutului sau. Daca poarta
ceva foarte scump, se comenteaza. Daca poarta ceva foarte ieftin, se
comenteaza. Iar daca poarta ceva la un pret rezonabil& ei bine, da, ati ghicit,
se comenteaza… Asa ca faptul in sine nu ar trebui sa ne mire. Totusi,
postarea acestei poze in ziua imediat urmatoare castigarii alegerilor, i-a facut
pe ziaristi sa comenteze nu neaparat asupra rochiei, ci mai degraba asupra
strategiei care a sustinut intreaga campanie electorala a lui Obama. Iar la o
privire mai atenta, se poate observa ca rochia cu pricina a fost, de fapt, un
adevarat instrument din recuzita de campanie, fiind purtata de mai multe ori, la
evenimente diferite.
Cum este
posibil ca prima doamna sa poarte o rochie ieftina, cumparata de pe
net? Foarte simplu – dincolo de modestia care o caracterizeaza,
Michelle a vrut probabil sa demonstreze ca sotiile de presedinti sunt si
ele femei obisnuite, care isi cumpara haine de oriunde, nu doar de la marile
case de moda. In plus, rochia, perfecta pentru o dupa-amiaza la picnic, ii
dai lui Michelle aerul unei sotii iubitoare, cu un look ce aminteste de anii
50. Iar pretul a fost, probabil, o bomba subtila, menita sa demonteze
acuzatiile referitoare la costurile exorbitante ale campaniei electorale ale lui
Obama. Bine gandit! Poate ca n-ar fi rau daca unii candidati de pe la noi s-ar
inspira din metaforele americane.
Una peste
alta, Michelle arata splendid in rochia de 86 de dolari, de o
eleganta simpla si carismatica. Desigur, cei mai fericiti din toata povestea au
fost cei de la ASOS, care s-au vazut celebri peste noapte, beneficiind de o
uriasa publicitate gratuita, mai ales ca aceasta nu este, se pare, singura
rochie achizitionata de prima doamna a Americii de pe site-ul lor. Din pacate
insa, profitul de pe urma acestei publicitati nu este totusi maxim, pentru ca
modelul care a facut atata valva (al carui pret a fost redus o perioada sub 30
de dolari) nu mai este disponibil in stoc. Se putea un ghinion mai
mare?
televiziune … si alte genuri de
arta.
Va recomandam sa mai cititi
si:
Suflet fericit
insarcinata
Monaco
ecran
meu
vindecare
…!
Clooney
star
lichid
Kylie
staruri
stilului
Casele celebritatilor
Couric
Jackson
ei
Brad&
Jackson&
Scarlett Johansson si
Ryan Reynolds prefera casele eco
vis
milioane
Accesorii de moda si suflet
costisitoare
impletite
Craciun
City
seductiei
celebritatilor
?
posete
clasic
moda
2011