Nebunia Eco a facut
ravagii in ultima vreme in toate domeniile . De la alimente la
produsele cosmetice, de la parfumuri la hainele pe care le imbracam, totul trebuie
sa fie musai Eco daca vrem sa fim la moda. De la o necesitate impusa
de factori reali si gravi, tendinta Eco s-a transformat peste noapte
intr-o adevarata moda care si-a gasit imediat adepti, nu neaprat printre cei
care vor sa salveze planeta, ci mai ales printre cei dornici sa fie in
permanenta in pas cu moda.
Hainele din materiale ecologice au devenit, se pare, un adevarat punct forte al colectiilor
designerilor care vor cu orice pret sa iasa in evidenta. Conceptul in
sine a inceput sa isi piarda consistenta tocmai pentru ca intr-un timp foarte
scurt, totul a devenit Eco . De aceea designerii au simtit nevoia
unei redefiniri a notiunii, pentru a mai putea profita macar o perioada de pe
urma ei. Asa a gandit probabil si Heather Mills, fosta sotie a solistului
Beatles, Paul McCartney, cand si-a lansat ultima colectie
intitulata Be@one.
Colectia, pretinsa Eco a fost prezentata recent la un
eveniment de caritate organizat in colaborare cu Celebrity Catwalk, la
Hollywood.
Suferind de o criza de celebritate, in raport cu trecutul care o leaga de celebrul cantaret,
Heather este probabil inca in faza de cautare a propriei afirmari desi,
la varsta ei, ar fi fost cazul ca talentul sa se fi manifestat deja daca
ar fi fost cazul. Nu stim daca incercarile lui Heather intr-ale designului vestimentar
se datoreaza dorintei de a face concurenta fiicei lui Paul, Stella
McCartney, celebra si extrem de apreciata in lumea modei si nici nu stim daca
Heather chiar crede ca cineva ar putea sa ia in serios creatiile ei vestimentare. Dar,
cel putin dupa ultima colectie, indoielile legate de pretinsul talent
de designer ale fostei doamne McCartney capata proportii considerabile. Vrand
cu orice pret sa vina cu ceva nou, dar neavand probabil suficienta inspiratie,
Heather Mills redefineste in ultima sa colectie vestimentara conceptul
de vestimentatie Eco , propunand superevelor sa cumpere
haine second hand.
Toate piesele colectiei nu sunt altceva decat haine vechi, reconditionate. Pana
aici nu suna chiar atat de grav reciclarea ar putea salva si ea
planeta pana la un punct… Insa este suficient sa iti arunci o privire peste pretioasele
exemplare Eco pentru a realiza ca, de fapt, locul multora dintre
ele este la cosul de gunoi sau, eventual, intr-un cufar vechi, si nicidecum
pe strada sau in vitrina unui magazin care se respecta. O rochie de mireasa
transformata intr-o rochie pe care nu stim daca sa o incadram in categoria
casual sau haute couture… O alta rochie care se vrea a fi o tinuta cocktail
oscileaza mai degraba intre o tinuta de marioneta si o costumatie de cabaret
ieftin… O pereche de pantaloni sfasiati haotic care ar trebui sa reprezinte
probabil o tinuta office… Acestea sunt doar cateva dintre piesele de
rezistenta ale colectiei.
Nu stim daca Heather Mills purta, la prezentare, haine din propria colectie Eco .
Teoretic asa ar fi trebuit, pentru a da un exemplu viitorilor cumparatori (cati
vor fi existand…). Cert este ca dorinta starletei de a parea o sofisticata
lady cu alura interbelica nu prea s-a indeplinit. Este suficient sa privim
cu un ochi critic combinatia de texturi lucioase, total neinspirata, si de
culori pe care nu stim dupa ce criterii le-a ales creatoarea: negru albastru
fuchsia. Si peste toate acestea, elementul care pune definitv eticheta
Asa nu! pe tinuta creatoarei ciorapii negri.
Daca ne raportam la calitatea scazuta a colectiei, tinuta lui Heather nu pare a
fi totusi chiar un dezastru. In fond, la o asa colectie… nu se putea ca tinuta
sa fie altfel decat lamentabila. Ceea ce ne depaseste insa este conexiunea
profunda pe care Heather a facut-o intre conceptul Eco si hainele
second hand. Intelegem, criza bantuie peste tot, dar chiar si prin imaginatia
creatorilor de moda? Oricum, un lucru e cert… Stella McCarney
poate sa stea linistita… Presupusa ei rivala, desi mult mai in
varsta, mai are multe de invatat pentru a deveni un designer de
valoare.
Mai
cititi si:
Fashion
Icons
controversat