Cu ceva timp in urma, zvonul ca Madonna plateste peste 10.000 $ pe luna
pentru a bea apa binecuvantata de rabini ai Kabbalei a dat nastere la numeroase
opinii pro si contra in randul publicului larg. Grija Madonnei pentru apa pe
care o consuma ea si familia ei este impartasita si de alte celebritati ca Demi
Moore, Ashton Kutcher, Naomi Campbell sau Liz Taylor care acorda o mare
importanta calitatii lichidului vital pe care il consuma.
Este usor de inteles de ce, cu asemenea consumatori pretentiosi de apa,
anumiti intreprinzatori, care se ocupa cu imbutelierea acesteia, au reusit sa
creeze o adevarata industrie in domeniu, punand in practica idei uneori iesite
din comun.
Spre exemplu, compania Newfoundland din Canada, imbuteliaza apa adusa tocmai
din icebergurile din Antarctica, in timp ce doua companii din Tasmania
imbuteliaza apa naturala…de ploaie.
Michael Mascha, autorul cartii Fine Waters, antropolog expert in
calitatea apei, are o explicatie foarte fireasca pentru importanta acordata
lichidului pretios, considerand ca atata timp cat suntem preocupati sa consumam
o bautura extrem de scumpa este firesc sa acordam o importanta deosebita si apei
din care sunt obtinute cuburile de gheata pentru ca numai asa bautura este cu
adevarat sofisticata.
In opinia sa, apa imbuteliata este cel putin la fel de importanta
precum vinul pentru ca ea pastreaza intr-un mod miraculous “aroma” locului din
care a fost adusa.
Spre deosebire de vin, care este un produs obtinut prin
prelucrare, apa este un lichid care este recoltat direct dintr-un anumit loc si
de aceea aroma ei este aceeasi cu a regiunii din care a fost luata. Este
adevarat ca observatia nu mai este valabila in cazul unor marci precum Tasmanian
Rain sau Cloud Juice (ambele din Tasmania) celebre pentru faptul ca apa vanduta
sub aceste denumiri este recoltata din primii stropi de ploaie. Acest lucru face
ca pretul unei sticle de 750 ml sa depaseasca 5 $.
Se pare ca asa cum majoritatea oamenilor apreciaza in prezent diferitele
marci de ciocolata, fara a mai considera ca ciocolata ca atare este un simplu
baton obtinut din cacao, lapte si zahar, in viitor oamenii vor face diferenta si
intre diferitele marci de apa naturala imbuteliata.
In Europa exista deja o adevarata traditie a imbutelierii apei, sustinuta mai
ales de restaurantele si hotelurile de lux care au meniuri speciale din care
clientii pot sa isi aleaga apa, adusa direct de la surse virgine a caror
naturalete este cu strictete protejata. Restaurantul parizian Colette este unul
dintre cele mai renumite pentru varietatea tipurilor de apa care figureaza in
meniu (peste 100 de marci diferite).
Pe langa costul ridicat datorat locurilor inedite din care este recoltata
apa, unele marci isi dubleaza practic pretul datorita ambalajului sofisticat in
care este imbuteliat lichidul magic sau datorita editiilor limitate pe care le
produc firmele de imbuteliere cu ocazia anumitor evenimente. Spre exemplu,
pretul unei sticle de 750 ml de apa Bling H2O (marca ce a fost initial destinata
doar sportivilor si actorilor) se ridica la 36.75 $ datorita cristalelor
Swarowski cu care este decorata.
Ingeniozitatea producatorilor de branduri de lux nu se va opri cu siguranta
aici, asa incat nu ar trebui sa ne uimeasca probabil daca in scurt timp se va
gasi cineva sa comercializeze si doze cu aer din anumite locuri nepoluate de pe
Terra. Mai dificil va fi probabil sa se gaseasca o modalitate eficienta prin
care sa fie consumat, pentru ca in ceea ce priveste cumparatorii, succesul va fi
asigurat, cel putin printre celebritatile care nu mai stiu in ce sa isi
investeasca
placere