Devenita de mult timp o legenda a Hollywoodului, la aproape 48 de ani dupa
moartea sa, Marilyn Monroe este inca o prezenta mereu actuala in lumea
hollywoodiana, cel putin daca ar fi sa ne luam dupa frecventa cu care numele
divei este vehiculat cu diverse ocazii.
De la licitatiile in care se vand obiecte ce amintesc de vedeta (ultimul
eveniment de acest gen pare a fi vinderea unei radiografii pulmonare a lui
Marilyn, pentru 45.000 de dolari), la carti care au mai mult sau mai putin
legatura cu vedeta (printre ele, cea mai recenta este biografia cainelui divei –
The Life and Opinions of Maf Dog and of his Friend Marilyn Monroe). Cea
mai recenta afacere care include numele Marilyn Monroe, devenit un adevarat
brand, este oferta agentiei imobiliare Prudential California Realty care a scos
de curand la vanzare casa divei, situata in Brentwood, California, pentru suma
de 3.595.000 de dolari.
Construita in stil spaniol, in 1929, vila scoasa la vanzare de Prudential
California Realty a fost cumparata de actrita in 1962 pentru 90.000 de dolari.
Din pacate insa, Marilyn nu a locuit aici decat foarte putin timp, acesta fiind,
de fapt, si locul in care a fost gasita moarta sase luni mai tarziu, dupa
achizitionarea vilei. Suficient insa pentru agentii imobiliari pentru a exploata
la maxim orice detaliu legat de putinul timp petrecut de Marilyn aici.
Proprietatea se intinde pe mai bine de 2500 m2 din care 290 sunt locuibili.
Vila propriu-zisa are patru dormitoare, trei bai, un living, un birou, o sala de
jocuri si o bucatarie imensa. Langa piscina este amenajata o casa de joaca
pentru copii.
Trecand peste faptul ca vila a apartinut lui Marilyn Monroe, detaliu care
cantareste cu siguranta destul de greu in evaluarea imobilului, agentia care se
ocupa de vanzarea casei o descrie ca pe un loc magic, intim, ideal pentru o
familie care vrea sa se bucure din plin de frumusetea zonei in care este
amplasata.
De altfel, proprietatea este ferita de privirile curiosilor de un gard inalt,
din piatra, dupa care nici macar ochii presei nu au reusit sa patrunda decat
prin intermediul fotografiilor facute de agentia care se ocupa de vanzarea
proprietatii si care spera sa transforme tranzactia intr-o afacere mai mult
decat profitabila. Cu toate acestea, daca ar fi sa facem o ierarhie a celor mai
profitabile afaceri rezultate din exploatarea mitului Marilyn Monroe, pe primul
loc s-ar situa insa, de departe, vinderea unui loc de veci situat langa
mormantul divei, pe care proprietara a obtinut nu mai putin de 4.600.000 de
dolari, in 2009.
televiziune … si alte genuri de
arta.